Alla inlägg den 26 februari 2008

Av Frida - 26 februari 2008 18:44

Idag va vi på studiebesök på Akademikliniken och jag kan säga att jag mest blev irriterad....Dom stod där o pratade om skönhetsoperationer som om det va världens mest naturliga och självklara sak! Typ som en ögonlocksoperation går juh bara på 20 min, ett väldigt litet ingrepp..! Asså hallå....vart e världen på väg? Värsta e att många av mina klasskompisar verkligen va fascinerade....e glad att jag uppfostrats som ja gjort...Självklart är jag inget bombnedslag men jag ser ut som jag gör och det är bara o va nöjd med d och göra det bästa med situationen. Folk som ser operation som ett sätt att bli snyggare borde fundera på vad det egentligen sitter i...blir du snyggare om du operarar brösten eller blir du snyggare om du bättrar på självkänslan? Själv tror jag på det senare.


Självklart tycker jag inte alla operationer är fel....absolut inte...men man ska göra det av rätt anledning, när man är tillräckligt mogen att förstå innebörden av en operation...jag kan tänka mej att lyfta mina bröst när man fått barn o ammat och dom e helt ihopsäckade...men att göra det bara för att få lite större, snyggare o bli mer poppis är inte riktigt min grej!


Tjejer vi måste börja få bättre självkänsla och vara nöjda med oss själva o sluta konkurera med varandra!


Har inte skrivit här på nån dag men det är för att Camilla vare här sen söndag så ha bara umgåtts me henne....guud vilka underbara minnen man har med den tjejen....=) Fick lite bilder från min aupair mamma för någon dag sen...guud va mina små gullungar har växt!! Saknar verkligen mitt andra hem på mallis! Här är en bild på mina gullungar...2,5 år äldre sen ja mötte dom första gången!

Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg?
 En gång om dagen!
 Flera ggr om dagen
 Någon gång i veckan
 Mer sällan
 Första gången nu

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards