Alla inlägg under mars 2008

Av Frida - 11 mars 2008 19:17

Ny salongsdag....manikyr, kroppsbehandling och portömming...så ha min dag sett ut....sen gjorde Monika en MD-pensling på mej...huden känns riktigt nice nu! Rekommenderar alla o prova MDs penslingar...helt grymma!

Min stressacne börjar sakta men säkert att avta...längtar tills den e helt borta...men så länge man stressar på i skolan lär den nog ligga o puttra!


Dagens middagstips:

Blanda ihop och koka upp

1 burk Tonfisk

1 röd lök

Majs efter behag

1 burk creme Fraich med smak av paprika och chili

lite salt o peppar


Servera tillsammans med pasta....e verkligen hur gott som helst..prova!!


Nu ska ja lägga mej i sängen o plugga på utsöndringen!



Av Frida - 10 mars 2008 22:00

Guud va gammal man börjar bli...känns som att d va nyss man fyllde 18 o hängde på krogen varje helg me girlsen....men om 7 dagar fyller jag 23....helt galet!!


Men känns som om man hunne me mycke under dessa år...massor av galna saker under tonåren...mamma o pappa måste ha blivit galna på mej=) aupair på mallis, jobbat som inspiratör o nu e man snart utbildad hudterapuet...inte dålit om ja får säga det själv...! Hjärtat har blivit krossat några ggr...man ha säkert krossat några själv oxå...har massor av underbara vänner som ja vet alltid ställer upp. 2 underbara barn ha fötts in i vår kompiskrets...Hampus o Agnes...o snart kommer en till=) längtar!!


Livet är verkligen toppen...visst saknar man kärleken...men förhoppningsvis dyker den upp nån gång...just nu e man fri o göra precis vad man vill..inget som håller en kvar!


Prov avklarat idag..gick bra som vanligt=) peppar peppar! bara 2 st kvar nu innan man får påsklov....ska bli underbart o få komma hem 10 dar!


Traskade bort till friskis efter skolan...upp på löpbandet som vanlit...uscha va tungt d gick idag....men men 5 km iaf....


Tårta hemma hos mej nästa vecka....bara o komma förbi!!! Blir väl att man bakar en när man komma hem till kramfors oxå=)

Av Frida - 8 mars 2008 21:44

Sucka..ingen OLA i finalen....men tack o lov gick carola inte heller vidare...asså vilken kass låt dom har....bästa va o se Carolas chockade min när hon inte gick vidare...hahahahaha!!!


Idag ha man vare på stan me Emma o therese....köpte en ny vårjacka...va på tiden att ja unnade mej nåt....inte shoppa kläder sen ja flytta hit typ...1 jacka, 1 par skor o 2 tröjor sen ja flytta hot...mirakel för mej som jämt shoppade förut...saknar o ha ett jobb!!! Kunna spendera lite pengar...d va livet!!


Susanna Kallur skadad idag...så tråkit..hon förtjänade ett guld!!


Försöker ta tag i mitt specialarbete..men vet inte va ja ska skriva om härnäst...va lite fundersam på att byta specialarbete oxå...hitta en ny sak ja skulle vilja skriva om....men vet inte om det riktigt passar....ska prata me Monkan om det på måndag o se va hon säger! Nä dags o ta sej i kragen o fortsätta skriva nu!

Av Frida - 7 mars 2008 23:55

Spenderat kvällen me Emma o Therese....käkade tacos o satt o snacka skit reesten av kvällen=) Himla skoj o träffa dom...så mycke o prata om...imorn blire nog shopping me dom=)


Va på mässan idag...mycke o titta på....men för mycke info o ta in så här inför slutspurten på skolan så vi gick mest runt o titta!


Ensam hemma hela helgen eftersom nettan e i Linköping....gillar inte o sova i lägenheten själv...så "rädd" att d ska bli inbrott eller vad som helst...haha...sätter på säkerhetskedjan o allt när ja ska sova....uscha!


Favvolåten just nu...Kate Voegele - Wish you were!


Gone away are the golden days
Just a page in my diary
So here I am, you told me and sat a stand

Still convinced there's no such thing as idealism

Memories they're following me like a shadow now
And I'm dreaming
Cause I've already suffered the fever of disbelief

I've seen your act
And I know all the facts
I'm still in love with who I wish you were
It ain't hard to see
Who you are underneath
I'm still in love with who I wish you were
And I wish you were here

I was true as the sky is blue
But I couldn't soon say the same for you
So now I find denial in my eyes
I'm mesmerized by the picture that's in my mind

Tell me when I'll finally see your shallow heart
For what it is
Cause I don't want to keep on believing in illusions


 

I've seen your act
And I know all the facts
I'm still in love with who I wish you were
It ain't hard to see
Who you are underneath
I'm still in love with who I wish you were
And I wish you were here


Sometimes I can't explain
And I'm so sorry that I can't
I'll try to concentrate
On your true identity



I've seen your act
And I know all the facts
I'm still in love with who I wish you were
It ain't hard to see
Who you are underneath
I'm still in love with who I wish you were
And I wish you were here

Av Frida - 6 mars 2008 22:18

Haha vadå sjukaste drömmen man hade igår...vaknar runt 2 o ha typ drömt att nån skulle komma o hälsa på mej o sova hos mej...så mitt i natten kliver ja upp o börjar röjja undan från andra sänghalvan...lägger bort block i bokhyllan...stoppar ner saker i väskan o allt möjlit....somnar igen o när ja vakna trodde ja att ja drömt det...men inte då! Andra sänghalvan va helt tom...hitt massa saker som inte ska va i väskan som ja lagt dit under natten=) haha....ibland e ja verkligen helt knäpp=)

Av Frida - 6 mars 2008 21:24

Fick tillbaka 2 prov idag...MVG på båda...glad=) Hade en ganska kort dag idag..slutade 2 så stack iväg till friskis o sprang lite på löpbandet....4 km men ha börja känna av benhinnorna igen....sucka!!


Börjat plugga lite ikväll...ska även försöka göra lite mer på specialarbetet i helgen...


Imorn blire först mässan me mina girls o sen på kvällen kommer Therese o Emma hit...vi ska käka tacos o mysa...ska bli roligt eftersom det va så himla länge sen ja träffa dom....


Nästa helg ska man på fest hos mackan o stina....Mackan fyll juh år på samma dag som mej så han skulle ha födelsedagsferra=)  Ska bli skoj o se hur dom bor som=)

Av Frida - 5 mars 2008 19:23

uscha idag fick man en kalldusch...fick reda på att specialarbetet måste va klart redan i mitten av april...vilket leder till att man måste ägna lovet till att skriva det eftersom ja typ skreve 200 ord hittills bara...bara typ 5000 ord kvar!! Jipiie!!! NOT!


Veckorna fram till lovet innehåller 3 prov...uscha hur ska ja orka..ha typ redan lov i huvet!!! Ska bli sååå nice o få komma hem o träffa alla!!!


Men men bara o bita ihop...en dag kvar i skolan denna vecka bara iaf...ska på mässa på freda!!=) bara en massa skönhet!!

Av Frida - 3 mars 2008 21:12

Repet på massagen idag gick bra tror ja...glömde bara nåt grepp..men men kan inte komma ihåg allt=) Käkade lunch me Kimsan innan ja gick hem o intog sängläge...verkligen helt död idag!


Linda ÄGER!


Jag kan va varm, jag kan va kall, jag kan va allt du vill ha, hur svårt kan det va? Jag kan va under, jag kan va över svara mig ja eller nej!

För jag gör vad som helst nu när jag blivit frälst, av det du sa! Mina knän sviker mig varje gång jag ser dig, här e ja!

Jag kan va din o stanna hela natten, jag kan va farlig, kan ta det varligt om du vill. Se mig, hör mej, rör mig, hur svårt kan det va? Jag kan va din o värsta hjärtattacken, klappa din katt, jag kan göra allt och lite till! Se mig hör mej rör mig hur svårt kan det va?


Jag kan va ärlig, jag kan va härlig, jag kan va bättre än bra, hur svårt kan det va? Jag kan va fattig, jag kan va rik, bara jag e det me dig

För jag gör vad som helst nu när jag blivit frälst, av det du sa! Mina knän sviker mig varje gång jag ser dig, här e ja!

Jag kan va din o stanna hela natten, jag kan va farlig, kan ta det varligt om du vill. Här e ja! Se mig, hör mej, rör mig, hur svårt kan det va? Jag kan va din o värsta hjärtattacken, klappa din katt, jag kan göra allt och lite till! Se mig, hör mej, rör mig, hur svårt kan det va?


Inget i världen kan få dig att ångra dig, du behöver mig, jag kommer förfölja dig tills du blir min! För här e ja! Se mig, hör mej, rör mig, hur svårt kan det va?

Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg?
 En gång om dagen!
 Flera ggr om dagen
 Någon gång i veckan
 Mer sällan
 Första gången nu

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards